poniedziałek, 13 lipca 2015

Pomiędzy menuetem a sarabandą.




 



Przez ostatni tydzień dzięki machinie czasu przeniosłam się w XVIII wiek. Moich studentów przez krótki okres czasu musiałam zapoznać ze stylem tańca barokowego jego początkami i tym co stanowiło jego motyw przewodni przez cały XVIII wiek. Głównym tematem warsztatów były tańce których muzyka składała się na suitę barokową czyli menuet, allemande, courante i sarabandę a nad programowo także gawot i kontredans. 


W sumie moi studenci poznali w kilku godzinach podstawy tańca barokowego oraz najważniejsze tańce epoki. O każdym z nich poświęcę kolejne posty bo razem z nowymi poszukiwaniami ikonografii i źródeł dochodziłam do nowych wniosków.
W programie był więc Menuet du Chevalier, menuet dworski z figurami Tauberta i Rameau, almanda z figurami Simona Guillauma, pierwsza figura La Boccane (courante) oraz Indian Queen (kontredanse – anglaise). 


Zajęcia odbywały się w Gdyni w szkole muzycznej a organizatorem był Uniwersytet Muzyczny im F. Chopina w Warszawie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz